Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteele, Diana F.; Arth, Alfred A.
TitelMath Instruction and Assessment: Preventing Anxiety, Promoting Confidence.
QuelleIn: Schools in the Middle, 7 (1998) 3, S.44-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0276-4482
SchlagwörterLeitfaden; Autobiographies; Cooperative Learning; Intermediate Grades; Junior High Schools; Mathematics Anxiety; Mathematics Instruction; Middle School Students; Middle Schools; Relevance (Education); Self Esteem; Student Attitudes; Student Evaluation; Student Journals; Student Motivation
AbstractDescribes instructional methods to make mathematics relevant to middle level students without inducing math anxiety. Discusses methods to prevent negative math experiences at the middle level, including discussing negative attitudes through math autobiographies, math self-talk, and journals; reducing anxiety through cooperative-learning experiences, and enhancing motivation through relevant math problems. Discusses use of alternative assessments to reduce anxiety. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Schools in the Middle" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: